Εκπόνηση μελετών για τη δημιουργία τριών (3) ισόπεδων κυκλικών κόμβων, σε αντικατάσταση αντίστοιχων ισόπεδων κόμβων Κ1, Κ2, Κ3 της οδού Δυτικής Εορδαίας, οι οποίοι λειτουργούν κυκλοφοριακά με φωτεινή σηματοδότηση.
1. Ισόπεδος κυκλικός κόμβος Πτολεμαΐδας Κ1 Χ.Θ. 19+930,00. Στην νότια είσοδο της Πτολεμαΐδας στη θέση 200 περίπου μέτρα μετά τον ανισόπεδο κόμβο της ΑΕΒΑΛ της νέας εθνικής οδού Κοζάνης – Φλώρινας, περιοχή η οποία ευρίσκεται σε πεδινό ανάγλυφο, θα δημιουργηθεί κυκλικός τετρασκελής κόμβος στην θέση του υφιστάμενου κόμβου Κ1. 2. Ισόπεδος κυκλικός κόμβος Ασβεστόπετρας Κ2 στην Χ.Θ. 17+907,00. Στην διασταύρωση της οδού Δυτικής Εορδαίας με την επαρχιακή οδό Πτολεμαΐδας – Ασβεστόπετρας θα δημιουργηθεί κυκλικός τετρασκελής κόμβος στην θέση του υφιστάμενου κόμβου Κ2 που λειτουργεί σήμερα με φωτεινή σηματοδότηση. 3. Ισόπεδος κυκλικός κόμβος Άρδασσας Κ3 στην Χ.Θ. 16+795,00. Στην διασταύρωση της οδού Δυτικής Εορδαίας με την επαρχιακή οδό Πτολεμαΐδας – Άρδασσας θα δημιουργηθεί κυκλικός τετρασκελής κόμβος στην θέση του υφιστάμενου κόμβου Κ3 που λειτουργεί σήμερα με φωτεινή σηματοδότηση.
Εκπόνηση μελετών για την ολοκλήρωση της ωρίμανσης του έργου με τίτλο «Βελτίωση Οδού Αγία Παρασκευή-Βασιλίτσα» σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές και εν τις γένει απαιτήσεις που ισχύουν σήμερα βάσει της σχετικής νομοθεσίας.
Βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών και παράλληλα της διασύνδεσης της πόλης των Γρεβενών με τον τουριστικό προορισμό του χιονοδρομικού κέντρου της Βασιλίτσας.
Εκπόνηση μελετών για τη βελτίωση της οδού Νησί – Καρπερό.
Βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών και της ασφάλειας στο οδικό δίκτυο του ορεινού όγκου της Π.Ε. Γρεβενών, της επικοινωνίας των κατοίκων μεταξύ των Δήμων Γρεβενών και Δεσκάτης, αλλά και των επαγγελματικών οχημάτων για πιο σύντομη διαδρομή μεταξύ των πολυάριθμων οικισμών των δύο Δήμων.
Εκπόνηση μελέτης για τον περιφερειακό δρόμο Περιβολίου.
Βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών και της ασφάλειας στο οδικό δίκτυο του ορεινού όγκου της Π.Ε. Γρεβενών και αντιμετώπιση της υφιστάμενης κατολίσθησης επί της επαρχιακής οδού με τη στήριξη του κατάντη πρανούς του δρόμου (το οποίο διαβρώνεται από τον Ασπροπόταμο) με την κατασκευή τοίχου βαρύτητας.
Εκπόνηση μελετών για τη βελτίωση του οδικού τμήματος Ζιάκας – Αγία Παρασκευή.
Βελτίωση της οδοποιίας του υφιστάμενου αγροτικού οδικού τμήματος της περιοχής του οικισμού Ζιάκα, συνολικού μήκους 3.965,00 μ., το οποίο θα συνδέσει την επαρχιακή οδό Γρεβενά-Περιβόλι με κωδικό αριθμό 17 του εθνικού οδικού δικτύου, με την επαρχιακή οδό Γρεβενά-Πολυνέρο με κωδικό αριθμό 18.
Βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών και της ασφάλειας στο οδικό δίκτυο του ορεινού όγκου της Π.Ε. Γρεβενών.
Εκπόνηση μελετών για τη δημιουργία δύο (2) ισόπεδων τρισκελών κόμβων Κ1, Κ2, της επαρχιακής οδού Καρπερού-Δεσκάτης.
Δημιουργίας δύο συνεχόμενων ισόπεδων τρισκελών κόμβων Κ1, Κ2, της επαρχιακής Καρπερού-Δεσκάτης με κωδικό αριθμό 26 του εθνικού οδικού δικτύου, στη θέση της υφιστάμενης γέφυρας του ρέματος Σιούτσας, οι οποίοι θα εξυπηρετούν την κυκλοφοριακή σύνδεση της επαρχιακής οδού αφενός με τον οικισμό της Κατάκαλης (Κ2) και αφετέρου ως περιφερειακός δρόμος των οικισμών Δήμητρας και Καρπερού (Κ1). Ειδικότερα:
Η βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών οριζοντιογραφικά και μηκοτομικά.
Εκπόνηση μελέτης οδικής διασύνδεσης της διασυνοριακής διάβασης μεταξύ Ελλάδας και Βόρειας Μακεδονίας με τον οικισμό του Λαιμού.
“Ωρίμανση του έργου με αντικείμενο την επέμβαση σε μήκος 3.000 μέτρων με νέα χάραξη και ειδικότερα από την Εθνική Οδό 15 Καστοριάς-Πρεσπών στη θέση μεταξύ των οικισμών Μηλιώνα και Λαιμού του Δήμου Πρεσπών έως τα σύνορα με τη Βόρεια Μακεδονία.
Ο δρόμος θα είναι προδιαγραφών σύμφωνα με τις Ο.Μ.Ο.Ε. και χαρακτηριστικών που παραπέμπουν σε οδό της κατηγορίας Α, δηλαδή οδού που διατρέχει περιοχές εκτός σχεδίου (υπεραστικές) με βασική λειτουργία τη σύνδεση και με περιορισμούς στην εξυπηρέτηση παρόδιων ιδιοκτησιών της κατηγορίας ΑΙΙΙ, δηλαδή οδός μεταξύ επαρχιών/οικισμών.
Στο έργο θα περιλαμβάνεται επίσης η διάνοιξη νέας οδού παράκαμψης του οικισμού Λαιμού, καθώς επίσης και κόμβος εισόδου στον οικισμό, ώστε να εξυπηρετούνται οι κάτοικοι των οικισμών Λαιμού και Αγίου Γερμανού.”
Η εξυπηρέτηση των μετακινήσεων από και προς τη Βόρεια Μακεδονία εν όψει της διάνοιξης του διασυνοριακού σταθμού στην περιοχή του Λαιμού Πρεσπών.
Εκπόνηση μελετών για τη βελτίωση της οδοποιίας του υφιστάμενου επαρχιακού οδικού τμήματος με κωδικό αριθμό 4 της περιοχής Αιανής.
“Βελτίωση της οδοποιίας του υφιστάμενου επαρχιακού οδικού τμήματος με κωδικό αριθμό 4 της περιοχής Αιανής με κατασκευή γέφυρας στο Χάνδακα, το οποίο θα συνδέσει τη νέα προς κατασκευή εθνική οδό Κοζάνη-Λάρισα του εθνικού οδικού δικτύου, με την επαρχιακή οδό Κοζάνη-Αιανή με κωδικό αριθμό 3, μήκους 3.091,00 μ.
Η προτεινόμενη χάραξη της οδού που επιλέχθηκε είναι συνάρτηση πολλών παραμέτρων σε συνδυασμό με την επιλογή της θέσης υφιστάμενου δρόμου.”
Βελτίωση της επικοινωνίας των κατοίκων της περιοχής της Αιανής, αλλά και των πολυάριθμων τουριστών που επισκέπτονται το αρχαιολογικό μουσείο Αιανής και τους πέριξ τουριστικούς προορισμούς και τα καταλύματα που βρίσκονται διάσπαρτα στην περιοχή.
Εκπόνηση φακέλων έργων – μελετών για την ωρίμανση των έργων βελτίωσης του οδικού δικτύου και της ανάπτυξης της περιοχής των Πρεσπών.
Τεχνική υποστήριξη του Δήμου Πρεσπών για την ανάπτυξη της περιοχής και συγκεκριμένα σε ζητήματα βελτίωσης της προσβασιμότητας.
Εκπόνηση μελέτης συντήρησης και ανάδειξης του υφιστάμενου τοπικού δικτύου μικρών διαδρομών, παράλληλα με την κατασκευή και ανάδειξη νέων τμημάτων σε αυτό.
“Βελτίωση του υφιστάμενου μονοπατιού το οποίο έχει καταστραφεί σε πολλά σημεία και χρήζει συντήρησης και συμπλήρωσης με νέα τμήματα ώστε πολλές περιοχές (οικισμοί), που έχουν τις προϋποθέσεις, να ενταχθούν σε αυτό.
Η συντήρηση των υφισταμένων μονοπατιών παράλληλα με την νέα χάραξη, διατηρούν στο μεγαλύτερο μέρος τους κοινή διαδρομή, θα δράσουν συμπληρωματικά σε όλες τις υποδομές που υπάρχουν για την ανάπτυξη του τουρισμού στην Π.Ε Γρεβενών.
Οι επισκέπτες που διασχίζουν τα 2 διεθνή μονοπάτια Ε4 και Ε6 θα έχουν την δυνατότητα να βγουν εκτός πορείας και να κινηθούν στα υφιστάμενα και στα νέα προτεινόμενα μονοπάτια φυσιολατρικού και τουριστικού ενδιαφέροντας, ως μία αλλαγή στην κίνησή τους τα οποία σημειωτέον διασχίζονται αμφίδρομα και είναι περισσότερο θεματικά και λιγότερο ορειβατικά μονοπάτια με κατά το δυνατόν μικρότερης δυσκολίας.”
Το νέο δίκτυο μονοπατιών, έχει στόχο τη διασύνδεση διαφόρων περιοχών με ιδιαίτερο φυσικό κάλλος, παραδοσιακών χωριών με ιστορικό ενδιαφέρον, χωριών που διαθέτουν υποδομές φιλοξενίας, ξενώνες και εστιατόρια, των περισσοτέρων φυσικών και ιστορικών μνημείων (φαράγγια ,γεωλογικούς σχηματισμούς, πέτρινα γεφύρια, σπήλαια κ.λπ. και τέλος όλων των πεδίων άσκησης ήπιων μορφών τουρισμού, (αναρρίχησης, ορειβασίας, ποδήλατου βουνού, σπηλαιολογίας, γεωτόπων κ.λπ.) που μέρος των υποδομών τους έχουν ήδη υλοποιηθεί.
Εκπόνηση μελετών βελτίωσης κυκλοφοριακών συνθηκών σε ισόπεδους κόμβους του Εθνικού οδικού δικτύου της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας.
Διασφάλιση της άνεσης και της ασφάλειας με την μείωση της ταχύτητας και των ατυχημάτων στις συγκεκριμένες θέσεις δημιουργίας των κόμβων.
Εκπόνηση μελέτης για τη βελτίωση της οδοποιίας του τμήματος της υφιστάμενης οδού του Δήμου Κοζάνης με αφετηρία τη διασταύρωση των οδών Θαλή Μιλησίου με Καρυδίτσης μέχρι την σύνδεσή του με την εθνική οδό Κοζάνης-Λάρισας.
“Βελτίωση της οδοποιίας του τμήματος της υφιστάμενης οδού του Δήμου Κοζάνης με αφετηρία τη διασταύρωση των οδών Θαλή Μιλησίου με Καρυδίτσης μέχρι την σύνδεσή του με την εθνική οδό Κοζάνης-Λάρισας (περιοχή αεροδρομίου- αντιπροσωπεία αυτοκινήτων “Κατάκης”), μήκους 4.054 μέτρων, αφού διέλθει από αγροτικό δρόμο μικρού πλάτους.
Πρόκειται για υφιστάμενο δρόμο με την βελτίωση του οποίου θα λάβει χαρακτηριστικά “περιφερειακής οδού” διευκολύνοντας τους κατοίκους του νότιου τμήματος της πόλης της Κοζάνης να έχουν εύκολη και γρήγορη πρόσβαση προς την εθνική οδό Κοζάνης – Λάρισας με συνέπεια την αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας εντός του αστικού ιστού της πόλης.”
Αναβάθμιση των οδικών συνθηκών, με τη βελτίωση της κυκλοφορίας προς όφελος των κατοίκων της περιοχής, των αγροτών που καλλιεργούν τις γύρω εκτάσεις και των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην περιοχή.
Βελτίωση τμήματος της επαρχιακής οδού Κοζάνης – Αιανής.
Βελτίωση 1.380 μέτρων περίπου επαρχιακής οδού μέσω της κατασκευής πεζοδρομίου πλάτους δύο μέτρων στα δεξιά της οδού και μεταβλητό στα αριστερά, καθώς και κατασκευή τεχνικών έργων αποχέτευσης αποστράγγισης, φωτισμού και διάστρωσης με υλικά υπόβασης, βάσης και ασφαλτόστρωσης των τμημάτων που χρειάζεται προκειμένου η οδός να έχει το επαρκές πλάτος.
Βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών και της ασφάλειας του οδικού δικτύου της περιοχής.
Εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών για την τροποποίηση της υφιστάμενης ΑΕΠΟ του έργου, σύμφωνα με τα τελικά χαρακτηριστικά της οδού που συμφωνήθηκαν, καθώς επίσης και η σύνταξη των τευχών δημοπράτησης του έργου στα πλαίσια του άρθρου 50 του ν.4412/2016.
“Κατόπιν συμφωνίας μεταξύ της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. και του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών, η ολοκλήρωση του οδικού τμήματος «Α/Κ ΡΥΜΝΙΟΥ (Καρυδίτσα Κοζάνης) – ΒΟΡΕΙΟ ΑΚΡΟΒΑΘΡΟ ΓΕΦΥΡΑΣ ΡΥΜΝΙΟΥ» θα υλοποιηθεί σύμφωνα με τα παρακάτω δεδομένα:
§ Το οδικό τμήμα μήκους 4.830 μέτρων (Κήπος-Βόρειο ακρόβαθρο γέφυρας Ρυμνίου) που υπολείπεται να κατασκευασθεί, θα κατασκευασθεί με διατομή 11/13. Με την ίδια δηλαδή διατομή που είναι το ήδη κατασκευασμένο και σε κυκλοφορία οδικό τμήμα μήκους 11.030 μέτρων.
§ Το ήδη κατασκευασμένο τμήμα μήκους 11.030 μέτρων θα συντηρηθεί με την κατασκευή των μεταβατικών επιχωμάτων των τεχνικών και ασφαλτικές εργασίες.
Οι μελέτες που περιλαμβάνονται αφορούν σε:
Προμελέτη υπεραστικής οδού
Με την ολοκλήρωση του τμήματος Κήπος – γέφυρα Ρυμνίου βελτιώνονται σημαντικά οι κυκλοφοριακές συνθήκες με το υφιστάμενο κατασκευασμένο Τμήμα Ρύμνιο-Τριγωνικό και στην συνέχεια με την εθνική οδό Κοζάνη-Λάρισα του εθνικού οδικού δικτύου και της ευρύτερης περιοχής με ότι αυτό συνεπάγεται στην οικονομία της περιοχής. Τα παραπάνω τμήματα αποτελούν μέρος του ευρύτερου κάθετου οδικού άξονα «Νίκη – Φλώρινα – Πτολεμαΐδα – Κοζάνη – Λάρισα» το οποίο συνιστά έργο ζωτικής σημασίας, κυρίως για τη Δυτική Μακεδονία και τη Θεσσαλία, καθώς πρόκειται να ενώσει όχι μόνο τη Νότια με τη Βόρεια Ελλάδα, ως εναλλακτική ασφαλής δίοδος των ορεινών όγκων, αλλά να αποτελέσει και άξονα οικονομικής ανάπτυξης τόσο προς τα Δυτικά Βαλκάνια, όσο και προς τη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη μέσω Ηγουμενίτσας.